Несподівані фактори, які впливають на успішність дитини у навчанні

Діти зазнають великого
зовнішнього тиску під час навчання. Без сумніву, хороші вчителі та добрі навички
опанування нового матеріалу грають велику роль у засвоєнні нових знань, так
само як і велика кількість інших факторів поза межами впливу учнів та батьків.
Позитивним поштовхом можуть стати прості, але важливі речі, наприклад чистий одяг
та привите прагнення до особистісного росту.

Розглянемо добірку найбільш
несподіваних факторів, які можуть вплинути на успішність під час навчання.

1.Наполегливість

Багато з нас вказує
наполегливість як одну зі своїх позитивних рис, особливо про це не задумуючись.

Однак психолог Анжела Дакворт
провела дослідження, яке довело, що вміння зосередитись на завданні та довести
його до кінця є дуже важливим, адже саме від нього залежить, наскільки успішно
людина досягає поставлених цілей. За результатами цього дослідження, діти, які
успішні у навчанні, вчаться наполегливості змалечку, тобто вони вміють
підвестись на ноги після невдачі.

2.Бачення своїх можливостей

Дослідження Анжели Дакворт
базується на більш загальних висновках відомого психолога Керол Двек, яка
стверджує, що на успіхи дитини сильно впливає образ мислення, привитий
батьками.

Двек виявила, що значного успіху
досягають ті люди, які мають образ мислення, націлений на зростання, а не на стабільність.
Діти, яким змалечку прививають впевненість у власній спроможності до змін та
росту, досягають більшого успіху, аніж ті, яким нав’язали думку, що треба
змиритись з тим, що маєш, і не бажати більшого.

У контексті школи та навчання це
означає, що погана оцінка сприймається як досвід та привід для самоаналізу, а
не передвісник неприємностей вдома.

3.Відвідання літнього табору

Згідно висновків науковців, відвідування
літнього табору дає дітям як мінімум дві корисні переваги. Перша – це збереження
тонусу. Соціологи відзначають регрес у знаннях дітей, які проводять літо вдома
та його відсутність у дітей, які зберігають навчальну активність на канікулах.

Також шляхом досліджень було
виявлено, що дітям, які відвідували літні табори, значно легше пристосуватись
до життя без батьків, якщо вони здобувають вищу освіту не у рідному місті.

4.Гуртки та позашкільні заняття

Дослідження, проведене у 2012
році, показало, що учні початкових та середніх класів, які беруть участь у
позакласній діяльності, показують кращі академічні результати в майбутньому.

Автори дослідження стверджують,
що позаурочні заняття вселяють в дітей відчуття успіху поза стінами школи.
Відвідуючи гуртки, вони працюють над досягненням мети в середовищі, де ставки
не такі високі. Коли приходить час ЗНО чи важливих контрольних, їм вже відомо
як це – працювати над завданням та досягати бажаного; вони мають впевненість,
що володіють достатнім потенціалом для досягнення успіху.

5.Час початку занять у школі

Американська Академія Педіатрії встановила,
що заняття в середніх та випускних класах мають починатись не раніше, ніж о
8:30. Така постанова була спричинена результатами дослідження, яке довело, що
когнітивні здібності дітей зазнають значної шкоди, якщо їм доводиться приходити
на заняття раніше. Проаналізувавши статистику за 30 тисячами учнів, дослідники
виявили, що відвідуваність та випускні оцінки пішли вгору, коли школи перейшли
на більш пізній час початку занять.

6.Стосунки між батьками

Дослідження, результати якого були опубліковані у 2005 році, показало, що діти, батьки яких добре ладнають, демонструють кращі результати в школі, аніж ті, чиї батьки постійно сваряться. Що цікаво, це не залежало від того одружені їхні батьки, чи розлучені. Однак більш глибокий аналіз показав, що розлучення батьків таки сприяє погіршенню успішності. Діти зазнають більших проблем з поведінкою, мають занижену самооцінку та більш схильні до суперечок зі старшими.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: