Людина, яка постійно скаржиться і ниє, забирає твою життєву енергію!
Уміння проявляти співчуття та емпатію вважається позитивною якістю. Але важливо виявляти їх правильно. Якщо після розмови з іншою людиною ти відчуваєш себе виснаженим, значить, потрібно задуматися про те, чи не змінити свою поведінку.
У нашому житті багато проблем. Є вони і у наших близьких і знайомих, і нам часто доводиться вислуховувати скарги на щось або на когось. З одного боку, це природно, людям хочеться якось зняти напругу, виговоритися, і ми їм в цьому сприяємо. З іншого – постійне вислуховування чужих скарг відбирає у нас енергію.
Вплив негативної людини
Одні люди розповідають про свої проблеми, щоб отримати підтримку і пораду. А інші – щоб перекинути свій негатив на іншого. Потрібно навчиться розрізняти.
Може бути, люди, що належать до другої категорії, назвуть тебе байдужим егоїстом, коли ти відмовишся йти у них на поводу. Може бути, спробують вселити почуття провини або ще щось неприємне. Не страшно. Компенсацією буде приплив енергії та почуття самоповаги після відмови від токсичного спілкування.
Чому не варто вислуховувати скарги
Тому що той, хто тільки скаржиться, нічого не робить для того, щоб змінити своє життя.Йому звично бути в ролі скривдженого. Такий у нього психотип, такий світогляд.
Вислухаєш ти його, а чим допоможеш? Нічим. Йому не потрібна допомога, йому потрібно поговорити. А розмова без мети не має сенсу.
Скаржачись, він підсвідомо, а буває, і свідомо знімає з себе почуття провини за свою нещасливість. З такими людьми повинен працювати фахівець, який вміє впливати на спосіб мислення.
Найбільше негативного впливу на людину роблять власні думки про погане.
Ти ніколи не розв’яжеш проблеми того, хто вічно скаржиться, тому що він і не має наміру їх вирішувати. Ти ніколи не втішиш його душу співчуттям, бо воно йому й не потрібне. Все, до чого він прагне, – знайти звільнення від відповідальності за свою долю. Тобто до неможливого.
Що відбувається з нами, коли ми постійно вислуховуємо скарги
Ми віддаємо енергію в нікуди. Ми хочемо допомогти, але розв’язання проблеми не приходить. Ми пробуємо знову і знову і в результаті виснажуємося.
Перші ознаки виснаження:
- Емоційний дисбаланс.
- Складнощі з розв’язання власних проблем.
- Проблеми з концентрацією.
- Поява негативних думок.
Що ми можемо зробити, щоб не йти на повідку у людей, що скаржаться:
1. Встановити та зберігати дистанцію
Можливо, той, хто скаржиться, спочатку образиться на таку реакцію. Але насправді, якби кожен перестав вислуховувати його нескінченні розмови про марність буття, йому довелося б нарешті розв’язувати свої проблеми, замість того, щоб тільки говорити про них, або перестати зациклюватися на поганому.
2. Дати зрозуміти тому, хто скаржиться, що нема кого назвати відповідальним за те, що відбувається, крім нього самого
Припустимо, ти вислухав людину. Раз так, то не пожалій часу ще й на те, щоб сказати співрозмовнику чесно, що є проблема локальна, на яку він скаржиться, і є більш глобальна, до якої входить його негативне ставлення до ситуації й до життя взагалі.
3. Не показувати «слабкість»
Той, хто скаржиться – це маніпулятор. Не показуй йому свою готовність йти у нього на повідці. Так ти погубиш двох – і себе, і його. Негативна діяльність людини, яка тобі скаржиться, так ніколи не припиниться. Виснаживши тебе, вона знайде собі іншу жертву.
4. Встановити межі
Попроси його поважати твоє право на особистий простір. А також на вибір теми розмови. Ти можеш сказати, що не хочеш весь час розмовляти про «трагедії та біди». Тоді людина змушена буде відірватися від негативу.